Четвер, 25.04.2024, 02:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [109]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Худяківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Головна » Файли » Мої файли

Конспект уроку з літературного читання у 3 класі
[ Викачати з сервера (47.8 Kb) ] 12.12.2014, 16:37

Конспект уроку

з літературного читання у 3 класі

 

 

Тема . Раз добром налите серце – ввік не прохолоне.

 Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса – казка». Валентин Бичко «Казка - вигадка». Анатолій  Дімаров  «Для чого людині серце».

Мета:формувати компетентності :

ключові (уміння вчитися – будувати процес навчання відповідно до поставленого завдання;) соціальні – продуктивно співпрацювати  з усіма учнями класу; загальнокультурні – логічно, виокремлюючи головне, відтворювати інформацію, сприйняту з комп’ютерних носіїв, дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров'язбережувальні – життєві навички , що сприяють соціальному здоров'ю; компетентності з ІКТ – уміння добувати, осмислювати опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел; та предметні - ознайомити  учнів із жанром літературної казки. Вчити орієнтуватися в тексті твору,самостійно визначати дійових осіб, уміння диференціювати ознаки доброго та лихого, вчити працювати в групах.
 Вдосконалювати навички виразного читання. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів. Виховувати доброзичливе ставлення до людини, бажання творити добро.

Обладнання :  підручник, добірка літературних казок , мультфільм за А.Дімаровим  «Для чого людині серце», презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І . Організація уроку.

Привітання.

Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості.

Тож давайте привітаємо їх.

Ми — вам раді,
І вітаєм  щиро Вас,
І запрошуєм  ласкаво на урок у 3 клас.

 


Діти , а тепер скажіть яким має бути наш урок.

Урок має бути:

Ми будемо:

  • цікавим;
  • дисциплінованими;
  • трохи казковим;
  • уважними;
  • навчальним;
  • зібраними;
  • продуктивним.
  • активними.

Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування.

 

Мовленнєва розминка

  1. Робота над чистомовкою.

Ма - ма - ма – прийшла до нас зима.

Ло – ло –ло – кучугури намело.

Ем –ем – ем – саночки візьмем.

Дем – дем – дем – на гірку підем.

Ам – ам – ам – ой, весело нам.

 

2. Закінчи речення ( Хто це? Що це?)

·                     Рідна, лагідна, найдорожча — …

·                     Запашний, білий, смачний — …

·                     Сірий, зубатий, голодний — ….

·                     Білий, холодний,пухнастий — …

·                     Злий, тріскучий, лютий - …

·                     Холодна, люта, морозна - …

 

  1. Гра "Чи є такий предмет"

          Читання на одному мовному видиху. Визначити, чи існують ті предмети або явища, які позначають ці слова.

4. Вправа   для   розвитку  швидкості   читання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

І що воно таке — ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам'ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та в мультиках. Бо вона — чудо із чудес! Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає! А ще казка примушує задуматись, як ти живеш...

  1. Робота над віршем “ Казка вигадка… Валентина Бичко

Читання “дощиком”

- Що таке казка?

Казка – це розповідь про якусь незвичайну подію, в її основі видумка, фантазія.

- Які ви знаєте види казок?

про тварин; соціально-побутові; чарівні

 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

  • Прочитайте назву казки, назвіть її автора

-         Сьогодні ми почнемо знайомство з літературною казкою українського письменника А. Дімарова « Для чого людині серце»

-         Отже, в даному розділі вміщені казки українських авторів: В. Скомаровського, А. Дімарова, О. Зими, І. Калинця, В. Нестайка. І описують вони у своїх казках незвичайні пригоди, дивовижні перетворення. Вони наділяють своїх героїв позитивними і негативними рисами. На їх образах будемо вчитись розрізняти добро і зло, будемо прагнути стати добрішими, мудрішими, щирішими.

 

V. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу

1) Довідкове бюро.

Кореспонденти нашого класу знайшли біографію А. Дімарова.

Дімаров Анатолій Андрійович народився 5 травня 1922р. в м. Миргороді на Полтавщині в учительській сім’ї.

Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком.  Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей : « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».

В оповіданні з казковою формою «Для чого людині серце» йдеться про плем’я дерев’яних чоловічків, які «не мали сердець, тому не могли ні любити, ані ненавидіти, не знали, що таке радість і гнів, злість або співчуття». Але доля звела одного з чоловічків із лікарем, який збирав серця померлих людей. Він і подарував дерев’яному чоловічку серце доброї    людини.   

 

2)Словникова робота

 

Плем’я            дошкулити
Вражено         щойно
Ринуться        схвально
Вагаючись      докоряти
безпорадно       забава
жевріти

 

3)Читання тексту частинами  і відповіді на запитання

І частина.  (читає вчитель)

- З якими персонажами ви зустрілися?

- Коли відбуваються події ,описані в казці?

-  Чому дерев’яні чоловічки не знали почуттів?

ІІ частина. (читають діти вголос)

Читають ті учні, на парту яких впаде сніжинка.

- Що могло трапитися з чоловічком, який отримав добре серце?

ІІІ частина. (читають діти пошепки)

- Назвіть дійові особи казки.

- Перегляд мультфільму.

- В чому різниця між мультфільмом і казкою?

Хвилинка релаксації

VІ .Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань

 Робота над змістом казки 

1.     Вибіркове читання

-  Прочитайте  як жили дерев'яні  чоловічки.

- Які серця лежали у лікаря в банках?

2. Робота в групах

І група  - розглянь малюнок на ст. 63 і доберіть уривок, прочитайте в особах;

ІІ група - розглянь малюнок на ст.65, дібрати уривок до ілюстрації, заголовок;

ІІІ група – знайдіть уривок  і визначте риси характеру чоловічка з добрим серцем.

  1. Гра «Кидок - засічка»

Учні відкривають  ст. 65 і починають читати, поки не зупинить вчитель. Учні ставлять позначку, де закінчили читати і знову починають читати  текст спочатку, поки не зупинить вчитель.

 

4.Гра «Добре і погано» (Робота в групах)

Що доброго і поганого дає людині серце

Що доброго і поганого робить людина для серця

Добре

Погане

Добре

Погане

Дає життя;
Дає любов;
Дає чуйність;
Дає милосердність;
Дає дбайливість;
Дає співчуття;
Дає відкритість душі;
Душа — основа людини;
Серце — душа людини.

Дає різні хвороби;
Хворіє саме;
Приносить смерть;

Вона робить його добрим, щирим, відданим, співчутливим, чесним, привітним, світлим, великим. здоровим…

Вона робить його жорстоким, грубим, не щирим;твердим, як камінь.

 

VІІ. Підсумок уроку

       1.  Гра “ Мікрофон”

•         Хто з дійових осіб казки вам сподобався? За що?

•         Кого з героїв вам жаль?

•         Чи легко робити добро?

2.  Бесіда

•         Чи можна цю казку назвати чарівною? Доведіть свою думку.

Висновок: Живіть так, як підказує вам ваша совість, ваше серце. І завжди пам’ятайте: людина може бути кволою і хворою, але мати здорове і щире серце. Я вам бажаю, щоб серця були у вас великі і щирі, щоб вони не черствіли і не були маленькі. Засівайте в них зернинки доброти. Лише тоді ваші серця будуть здоровими.

 

VІІІ. Домашнє завдання

     Ст. 62-66 , скласти план до казки.

Категорія: Мої файли | Додав: Serdytyj
Переглядів: 5115 | Завантажень: 170 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024