Четвер, 28.03.2024, 14:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [109]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Худяківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Головна » Файли » Мої файли

Урок 5 клас Основи здоров’я
[ Викачати з сервера (63.0 Kb) ] 12.12.2014, 16:39

5 клас                                    Основи здоров’я                               13.11.2014

Тема. ПОВАГА ДО СЕБЕ ТА ІНШИХ. УНІКАЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ.    РОЗВИТОК САМОПОВАГИ

Мета: формувати навички самопізнання; розширювати знання учнів про людей із обмеженими можливостями; навчати гуманному ставленню до інвалідів, усвідомленої допомоги людям із обмеженими можливостями; розвивати життєві навички позитивної самооцінки; виховувати в дітей чуйність і милосердя до людей, які потребують допомоги.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: аудіозапис спокійної музики, пам'ятки, картки для визначення рівня само­оцінки, аркуші паперу формату А4, підручники, зошити.

ХІД УРОКУ

I.       Організаційний момент

Привітання. Ритуал побажання здоров'я.

II.      Актуалізація знань і мотивація діяльності учнів

1  Перевірка домашнього завдання

►Вправа «Знайди відповідність».

Завдання: встановити стрілками відповідність між активним слуханням і його особливостями:

Зосередитися

 

Активне слухання та його особливості

            Зберегти інформацію в пам'яті

Запам'ятати

 

             Правильно розшифрувати інформацію, зробити аналіз     

Зрозуміти

 

          Бути уважним

► Вибіркове читання

Учні читають свої казки, де головний персонаж — контрольна ро­бота — жива істота, яка наснилась учневі та дала йому важливі поради.

Висновок: кожен із вас озвучив поради собі, як кращому друго­ві, про те, як подолати хвилювання перед контрольною роботою.

► Тест на визначення самооцінки

Словник

Самооцінка — це ставлення людини до самої себе.

У кожного учня індивідуальний бланк, за яким проводять тестування.

Запитання

Мої товариші сміються з мене

Я щаслива людина

Мені важко знайомитись із людьми

Я завжди сумний

Я розумний

Я скромний

Я нервую, коли мене викликають до дошки

Моя зовнішність дратує мене

Коли я виросту, буду шанованою людиною

Я нервую на контрольних роботах

Мене ніхто не поважає

У школі я добре поводжусь

Якщо в мене щось не виходить, то я в цьому не винен

Я завдаю неприємностей моїм рідним

Я сильний

Я завжди почуваюсь невдахою

Мені здається, що в мене багато гарних якостей

Я можу робити щось не гірше за інших

► Пам'ятка (для тих, у кого недостатній рівень самооцінки)

  • Частіше згадуй про власні позитивні риси замість того, щоб постійно думати про свої негативні якості.
  • У всьому, що ти робиш, намагайся знайти гарне.
  • Постійно згадуй про свої успіхи.
  • Пробачай собі свої помилки.
  • Учись любити себе.
  • Стався до себе добре, із повагою.
  • Не думай, що ти невдаха. Якщо так вважатимеш, то ризику­єш стати таким і насправді.
  • Пам'ятай, що ти людина. Кожен може помилятись, але вміє зрештою виправляти свої помилки.
  • Живи сьогоднішнім днем — і ти будеш отримувати задово­лення від життя.
  1. Повідомлення теми й мети

Проблемне запитання: «Чому людині важливо мати позитив­ну самооцінку?»

Сьогодні будемо вчитись оцінювати себе, своє ставлення, дії щодо інших людей; учитись надавати допомогу людям із обмеже­ними можливостями.

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Вправа «Продовжити думку»

Важливо мати позитивну самооцінку...

Бруно Ферреро сказав: «Подобається це нам чи ні, але наші думки визначають маршрут нашої земної мандрівки, званої жит­тям. Якщо будемо думати тільки про невдачі, то вони переслідува­тимуть нас. Якщо ж думатимемо, що ми нелюб'язні, невиховані, то такою буде й наша поведінка...». Продовжте його думку, починаю­чи зі слів «А якщо...»

Діти роблять висновок про важливість позитивної самооцінки та прагнення підвищувати її рівень.

  1. Робота за підручником

Читання статті з метою підтвердження думок, висловлених ді­тьми, та визначення найкращого друга кожної людини.

-      Кого ми вважаємо найкращим другом?

  • Які поради ви б дали самі собі, щоб полюбити себе?
  1.  Вправи та ігри на підвищення своєї самооцінки

 а) Напишіть тільки свої позитивні якості.

Подивіться, як їх багато. У кожного з нас є значна кількість доброго, і за це ми маємо себе любити. Кожна людина — унікальна, не схожа на інших. У Біблії є заповідь: «Полюби ближнього, як самого себе». Для того, щоб полюбити іншого, треба навчитись любити себе.

б) Гра «Давайте познайомимося»

Установка: кожен пише своє ім'я у стовпчик, а проти кожної літери — ті риси, які позитивно характеризують учня.

Наприклад: Т — тактовна Е — ерудована Т — толерантна Я — яскрава Н ніжна А — акуратна

  1.  Релаксаційна хвилина «Гімн самому собі»

Мета: підвищення рівня самооцінки до відповідного.

Під спокійний музичний супровід учитель промовляє слова, які повторюють про себе діти, що сидять у зручній позі із заплющеними очима.

Я — це Я.

У всьому світі немає такої самої людини як Я.

Є люди, які чимось схожі на мене, але немає точно такої як Я.

Мені належить усе, що є в мене: моє тіло, мій мозок, мої почуття, мій рот і всі слова, які він вимовляє; мій голос; усі мої вчинки.

Мені належать усі мої фантазії, мої мрії, мої надії.

Мені належать усі мої успіхи й перемоги, усі мої помилки і поразки. Усе це належить мені, і тому я можу близько познайомитись із собою. Я можу полюбити себе.

Я знаю, що в мене є вади, але я можу бачити, чути, відчувати, думати, говорити.

Я належу собі й цим пишаюся. Я можу творити себе.

Я — це Я. Я — це прекрасно.                   (Вірджинія Сатир)

Висновок. Ми унікальні не тільки за своїми сильними якостя­ми, а й за своїми вадами.

5.     Вправа «Мікрофон»

  • Які вади мають люди? (Фізичні: хвороби; психічні, соціальні: негативні риси характеру...)
  • Що з цього люди можуть змінити, а що — ні?
  • Чи мають люди себе ненавидіти за власні вади?
  • Чи є люди без недоліків?
  • Як ми маємо ставитися до вад інших людей?
  • Назвіть категорію людей, які не можуть милуватися пре­красним, повноцінно працювати?

6.     Розповідь учителя

  • Люди з обмеженими можливостями — це ті, які з певних причин не можуть повністю обслуговувати себе, доглядати за со­бою. До цієї категорії належать люди різних вікових категорій, ін­валіди, тимчасово тяжко хворі.

7.     Практична робота. Моделювання ситуації допомоги людям із обмеженими можливостями

Об'єднатись у 5 груп («ДО», «ПО», «МО», «ГА» і «Спостеріга­чі»). 4 групи розглядають ситуації, 5 — спостерігають, а потім ана­лізують, роблять висновки.

Ситуація 1. Тебе залишили з немовлям, яке спало. Раптом воно почало плакати. Які твої дії?

Ситуація 2. У твоїй родині живе старенька бабуся. У неї підви­щилася температура. Удома лише ти. Що будеш робити?

Ситуація 3. Ти стоїш на перехресті доріг поруч зі сліпою люди­ною. Вона вагається, чи можна переходити дорогу. Твої дії?

Ситуація 4. У сусідній квартирі проживає самотня літня люди­на. Яку допомогу можеш їй запропонувати? Твої дії?

Діти в групах обговорюють і розігрують ситуації. Спостерігачі аналізують, чи змогли діти надати допомогу немічним.

Висновок:

  • неприпустимо залишати немічну людину саму вдома;
  • треба знати, до кого можна звернутися по допомогу;
  • нав'язування допомоги людям із обмеженими можливостя­ми може їх образити.
  1. Робота за підручником або інформація вчителя про допомогу людям-інвалідам

► Самостійне опрацювання статті

► Бесіда за змістом статті

  • Як держава дбає про людей із обмеженими можливостями?
  • Назвіть відомі вам технічні засоби для допомоги інвалідам. (Абетка Брайля (для сліпих), спеціальні електронні пристрої для дистанційного керування приладами в помешканні, спеціальні підставки, сидіння, поруччя для проїзду в громадському транспор­ті тощо)
  • Які умови в сім'ї потрібно створити для цих людей?
  • Чи можна нав'язувати допомогу інвалідам? Як треба запро­понувати допомогу? («Чи я можу вам чимось допомогти?»)
  • Наведіть приклади виявів мужності та неповторності людей з обмеженими можливостями.

9.           Інформаційні повідомлення (про людей із обмеженими можливостями, які досягли перемог у спорті, мистецтві, науці тощо)

  1. Параолімпійські ігри, 2008 рік, Пекін. Україна посіла 4-те ко­мандне місце (24 золотих, 18 срібних, 32 бронзові медалі), серед призерів — інваліди І—II груп: Сергій Шенкевич — 2 бронзові медалі (фехтування), Жумела Денис — плавання, Комар Ан­дрій — фехтування.
  2. Параолімпійські ігри, 2012 рік, Лондон. Україна посіла 4-те командне місце (32 золотих, 24 срібних, 28 бронзових медалей). Головною героїнею нашої команди стала харківська плавчиня Наталія Прологаєва. У неї 3 золоті й 1 срібна медалі.
  3. У трирічному віці Пол Хомкі захворів на рак кісток. Лікарям довелось ампутувати йому руку. Але це не завадило хлопець стати альпіністом і в червні 2005 року з другої спроби підкори­ти Еверест.
  4. Ось імена відомих людей з обмеженими можливостями: Людвіг Ван Бетховен, Валентин Дикуль, Діана Гурська тощо. Що вам відомо про їхні досягнення?

Знайдіть удома інформацію про них, використайте її у своєму повідомленні.

Висновок. Фізичні вади зробили цих людей унікальними. Вони перетворили свою ваду на перевагу.

V.      Закріплення вивченого матеріалу

Вправа «Мікрофон»

  • Чи доводилося вам спілкуватись із людьми з обмеженими можливостями?

— Де і як відбулася ця зустріч?

  • Яку пораду можна надати всім щодо спілкування з людьми з обмеженими можливостями?

VI.    Домашнє завдання

І рівень. Прочитати статтю в підручнику.

ІІ рівень. Підготувати повідомлення (за вибором):

а) Як перетворити свої вади на перемоги?

б) Яку практичну допомогу можна надати своїм членам сім'ї, які хворіють на застуду?

в) Яку допомогу можна надати людям із обмеженими можливос­тями?

III рівень. Написати собі листа-пораду, який має таку кінцівку: «Стався до інших людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе ».

VII.   Підсумок уроку

Повторний тест на визначення рівня самооцінки. Піднімає руку той, хто вважає себе добрим, унікальним. Усі разом промовляють тричі «Я — хороший(а), ти — хороший(а), ми — хороші!»

 

Категорія: Мої файли | Додав: Serdytyj
Переглядів: 6954 | Завантажень: 101 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024