Неділя, 05.05.2024, 22:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [109]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Худяківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Головна » Файли » Мої файли

Урок математики 5 клас
[ Викачати з сервера (90.5 Kb) ] 15.12.2014, 09:59

 

 Урок № 46                                                                                              25.11.2014

Тема: Розподільна властивість множення.

Мета: Сформулювати  розподільну властивість  множення  відносно додавання і віднімання,  закріпити знання про переставну і сполучну  властивості множення, продовжувати формування вмінь і навичок  застосування властивостей множення для розв’язування вправ. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності учнів. Виховати позитивний емоційний настрій, зацікавленість в результатах своєї роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця - схема «Властивості множення», роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

  1. Перевірка домашньої роботи.

Ігровий момент

«Встановити відповідність»

Заздалегідь записане  на  дошці умову номерів домашнього завдання і приготовані картки з відповідями, які знаходяться окремо. Повідомляється  учням, що, готуючись до уроку записала відповіді на картках, але потім картки впали і перемішалися і тепер учням самим треба знайти серед карток правильні відповіді. Хто-небудь з учнів  розставляють картки по місцях. Підсумок.

  1. Актуалізація опорних знань.

(Робота з сигнальними картками)

Усні вправи

1)  Чи правильний запис:

3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 3*5;

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9+9 = 7*9;

23 + 23 + 23 = 3*23;

4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 5 + 5 + 5 + 5?

2)  Знайти число, якщо:

·                    Воно втричі менше за 24;

·                    Відомо інше число - 24, і воно у 2 рази менше за дане число.

3)  Якими цифрами можуть закінчуватися два числа, якщо їх добуток закінчується цифрою: 1) 2;   2) 6 ?

4)  Мотоцикл їде зі швидкістю 60 км/год. Яку відстань він проїде за: 1) 2 год.; 2) 5 год. ?

5)  Кілограм печива коштує 8 грн. Скільки треба заплатити за: 1) 3кг печива; 2)5кг печива ?

             Підсумок.

III. Формування вмінь та навичок.

Порахуємо кількість кружечків на рисунку. Це можна зробити двома способами:

  1. В одному ряду 2 білих і 3 чорних кружечки, разом (2+3). Рядів 2. Отже, всього на рисунку (2+3) * 2 кружечків.
  2. Білих кружечків  2 * 2. Чорних кружечків 3 * 2. Усього 2 * 2 + 3 * 2. Але, кількість кружечків в одному і другому випадку однакова. Отже,

(2+3) * 2 = 2 * 2 + 3 * 2.

Щоб помножити суму на число, можна кожний доданок помножити на це число і знайдені добутки додати.

(3 - 2) * 2 = 1* 2 = 2

3 * 2 - 2 * 2 = 6 – 4 = 2

Отже, (3 - 2) * 2 = 3 * 2 - 2 * 2

Щоб помножити різницю  на число, можна зменшуване і від’ємник  помножити на це число і від першого добутку відняти другий.

 Для розподільної властивості слід вказати, що її можна застосувати як у прямому, так і в зворотному порядку.

таблиця Властивість множення.jpg

Наприклад:

50*134*20*1 = (50*20)*134 = 134 000;

250*276*10*40 = (250*40)*10*276 = 27 600 000;

72*8 = (70 + 2)*8 = 70*8 + 2*8 = 560 + 16 = 576;

67*9 = (70 - 3)*9 = 70*9 - 3*9 = 630 - 27 = 603.

Запам'ятайте:

2*5 = 10;

50*2 = 100;

4*25 = 100;

5*20 = 100;

8*125 = 1000;

4*250 = 1000.

Обов'язково розглянути приклад 1, 2, 3, 4 (ст. 135,136 підручника) і наголосити, що названі закони множення дозволяють не тільки спрощувати обчислення, але й спрощувати вирази. Наприклад:

Приклад 1. Обчисліть зручним способом:

  • 4*127*250;
  • 236*769 + 236*231.

Приклад 2. Спростіть вираз:

1)   7а*8b;

2)   16х-11.

Приклад 3. Запишіть вираз 6 (3n + 5) так, щоб він не містив дужок.

Приклад 4. Обчисліть зручним способом 125*24*283.

IV. Закріплення знань та формування вмінь.

1)    № 425(1-4), 429(2,4) - вправи на застосування сполучної і розподільної властивостей множення;

У № 425  4) 4*36*5 = 2*2*36*5 = 72*10 = 720

У № 429  4) 65*246 - 65*229 - 65*17 = 65*(246 - 229 - 17) = 65*0 = 0.

2)    №427 (1-6), 431(1-5),433(3-6) - вправи на застосування сполучної і розподільної властивостей множення для спрощення виразів.

додаткові завдання.jpg

V.      Фронтальне опитування. Завдання на кожній парті.

На питання №1 учні відповідають усно з місць;

на питання №2 - 4 відповіді надаються з місць.

Для виконання №5 викликати по одному учню  до дошки.

Учні, які працюють найкраще, оцінюються.

1)  Порівняйте значення виразів:

A) 4*80*25  і      20*81*5;

Б) 80*125           і      400*50;

B) 7*125*8  і      250*6*4;

Г) 20*9*5           і      20*50*9.

2)  Розв'язати рівняння і скажіть його корінь:

A) 20*х*5=1000;

Б) 25*х*4 = 300;

B) (270 + х)* 10 = 2700;

Г) 125*х*4*8 = 40000.

3)  Запишіть вираз, що дорівнює даному, з дужками:

A)                    96*12 + 4*12;

      Б) 42*17 – 42 *7;

B)70*а + 30*а;

      Г) 36*k-6*k.

4)  Спростіть вирази:

          А) 2*b*5,  

          Б) 4*m*25*n  

          В) 8*х*125*z                    

          Г) 4*а + 5*а.

5. Обчисліть значення виразу:

А) 7*а + 7*b, якщо а + b = 12 ;             

Б) 5*р - 5*q, якщо р - q = 25 ;

В) 11*х + 11*у, якщо х + у = 9;           

Г) 763*k- 763*s, якщо k - s = 1.

V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

Фронтальне опитування.

 Учні відповідають усно з місць.

1.     Укажіть множники в добутках:

А) 3k;

Б) 4*(а + b);                    

в) 7ху;

г) 11s.

2.     Прочитайте вирази:

a) 4*(5 + 11);                 

б) 3*9+ 7*9;

в) (10 -t)*2

г) 9*(15 - 11);

д) с*(а + d);                    

е) 6*(m + n).

3.     Поясніть розв'язання прикладу:

            408*12 = (400 + 8)*12 = 400*12 + 8*12 = 4800 + 96 = 4896.

4.     Обчисліть добутки:

а) 22*11;             

б) 91*9

в) 99*5;

г) 197*3

д) 204*4;            

е) 96*25.

5.     Спростіть вирази:

А) 5х + 7 + 15х + 13;

Б) у + 21 + Зу + 19.

VI. Домашнє завдання. П. 17, № 426(1-3), 428(2-5), 430(1,2).

VІІ.Рефлексія

Оціни  активність та якість своєї роботи на уроці.

Відзначте на полях зошита як ви працювали на уроці.

+– Відповідав за своєюініціативою, відповідь правильна.

– Відповідав за своєюініціативою, але відповідь неправильна.

П– Відповідав на проханнявчителя, відповідь правильна.

Н– Відповідав на проханнявчителя, але відповідь неправильна.

0– Не відповідав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Serdytyj
Переглядів: 585 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024